برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

قالب گیری چوب و‌ رزین برای خراطی - ۳

توسط
دوست داشتن1

قالب گیری چوب  و رزین  برای خراطی
 

نویسنده : کیت لکنر
ترجمه : آرش محمدی ( روبوت ابزار )

قسمت سوم


* ساخت قالب برای ریخته گری رزین و چوب *

قالب بخشی از ریخته گری رزین است و‌بعد از ریخته گری و پس از سفت شدن رزین، حذف خواهد شد.
من معمولا از نئوپان با روکش ملامین استفاده می کنم تا این قالب یکبار مصرف را بسازم(در تصویر مشخص است)
نئوپانی که روکش ملامینی دارد، ارزان و  در دسترس است و کار کردن با آن آسان.به هم بستن اجزای قالب توسط چسب و پیچ ، یک ظرف ضد نشت را برای ریخته گری رزین آماده میکند.
همیشه بعد از سفت شدن رزین و پیش از آنکه قالب را از محصول ریخته گری جدا کنید، اطمینان حاصل کنید پیچ ها را باز کرده باشید.

*یک قالب سفارشی که سریع ساخته می شود(تصویر)

اندازه قالب خود را نه تنها بر اساس قطعه  چوب،بلکه برای ماده خامی که می خواهید خراطی کنید ، آماده کنید .رزین بقیه ی فضای داخل قالب را پر میکند.

قطعه چوب مورد استفاده را در داخل قالب با چسب یا پیچ جهت جلوگیری از شناور شدن چوب پس از اضافه شدن رزین محکم کنید.من جزئیات چوب و رنگ های ریخته گری را در قسمت های خارجی قالب یادداشت‌ می کنم.این کار باعث میشود در مدت طولانی و پیش از خراطی ، قالب را  نگهداری کرده و دچار سردرگمی نشوم . (بتوانم آنرا از قالب های ریخته گری شده ی دیگر تشخیص دهم).

* برای تعیین مقدار رزین مصرفی ابتدا، حجم خالی فضای قالب  را توسط برنج تخمین بزنید، سپس رزین را مخلوط کنید و قالب را پر کنید

با برنامه ریزی و سریع کار کنید، زیرا زمان مجاز برای نگهداری رزین آلومیلایت(Alumilite) در هوای آزاد(پس از ترکیب کردن بخش های A و B) فقط 12 دقیقه است.رزین با وزن ترکیب می شود،اما من برای شروع نیاز به تخمین حجم دارم.قالب را با برنج پر می کنم تا حجم را مشخص کنم،سپس وزن های برابر از بخش های A و B را با هم مخلوط می کنم تا به حجم کل مورد نظر برسم.
توسط دریل و کاردک مواد را مخلوط میکنم تا زمانی که آلومیلایت کاملا یکدست و شفاف شود.سپس رزین را در ظروف جداگانه ای بریزید.به محض اینکه ترکیب رنگ مورد نظرتان آماده شد قالب را پر کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم